flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Правила поведінки працівників суду

07 вересня 2012, 15:47

Правила поведінки працівників суду
07 жовтня 2010, 12:35

Правила поведінки працівників суду

Розділ 1.Загальні положення

1.1.Ці Правила пошируються на будь-яку особу, яка працює в суді, крім суддів. На державних службовців суду крім цих Правил поширюються також Загальні правила поведінки державного службовця.

1.2.Ці Правила є додатковим документом до інструкції, процедур та положень угод про працевлаштування працівників суду.

1.3.Правила є складовою умов праці, невід"ємною частиною посадових інострукцій. положень та угод, що регулюють роботу працівників суду, після того, як вони ознайомилися з ними та погодилися їх виконувати з моменту працевлаштування.

1.4.Працівник суду повинен дотримуватися високих стандартів поведінки з меою забезпечення незалежності судових органів.

1.5.Працівник суду повинен вимагати дотримання цих Правил від інших працівників, які йому підпорядковані.

Розділ 2.Особиста етика.

2.1.Загльні положення

Стандарти етичної поведінки працівника суду грунтуються на нормах життя в суспільстві та повазі до гідності людини.

Кожен вчинок працівника суду, який принижує гідність людини, може негативно вплинути на його авторитет і довіру до нього у професійній сфері. а також довіру до суду як конкретної державної установи і як інституту судової влади в цілому.

2.2.Повага до відвідувачів суду

Кожен працівник суду повинен:

-ставитися до всіх відвідувачів та працівників суду ввічливо та з повагою;

-пам"ятати, що кожна людина, яка звертається до суду. має право на шанобливе ставлення. допомогу та уважне обслуговування, а її проблеми не можуть бути обтяжливими.

2.3.Повага до колег

Працівник суду зобов"язаний:

-поважати досвід, знання та професійну позицію своїх колег;

-бути відкритим до співпраці з метою підвищення якості послуг;

-уникати неконструктивної критики своїх колег і нести інодивідуальну відповідальність за публічну критику їхньої роботи;

-уникати навмисного поширення чуток і вживання лайливих слів як неприпустимих;

-прагнути отримати нові занння і досвід через обмін інформацією з колегами та іншими фахівцями з метою підвищення кваліфікації;

-обговорювати у своєму колективі етичні порушення.

2.4.Толерантність

Працівник суду повинен:

-виконувати свої обов"язки з повагою до прав і свобод людини;

-ставитися до всіх і кожного неупереджено та без дискримінації (словом чи дією) на підставі расової. релігійної. національної. статевої або політичної приналежності, соціального походження. майнового і посадового становища, мови спілкування та інших обставин;

-не надавати переваг будь-яким громадським чи релігійним об"єднанням, професійним або соціальним групам, організаціям, компаніям, громадянам;

-проявляти повагу до моральних звичаїв і традицій народів. враховуючи культурні та інші особливості різних етнічних і соціальних груп, релігійних конфесій.

Розділ 3. Стандарти поведінки працівника суду.

3.1.Законність

У своїй службовій діяльності та поза службою кожен працівник суду зобов"язаний:

-дотримуватися Конституції України та законів України;

-прагнути бути обізнаним з усіма вимогами законів і підзаконних актів, правилами та процедурами щодо своїх службових обов"язків і неухильно виконувати їх.

3.2.Професіоналізм

Працівник суду повинен:

-своєчасно й ефективно виконувати посадові обов"язки чесно і сумлінно, відповідно до посадової інострукції, на високому професійному рівні;

-вирішувати самостійно завдання, пов"язані з виконанням посадових функцій. проявляючи високу організованість, вимогливість і принциповість;

-не заважаючи іншим працівникам суду виконувати їхні службові обов"язки;

-без наказу керівника утримуватися від виконання обов"язків, непередбачених посадою.

Пофесійний підхід працівника суду до роботи з колегами та відвідувачами може бути продемонтрований через його оперативну роботу на досягнення результату, добрі навички письмового та усного спілкування, пунктуальність, дотримання вимог етикету, культуру телефонних розмов. вміння працювати в команді, постійне навчання (систематичне підвищення свого професійного та загально культурного рівня, оволодіння сучасними технологіями комунікації), прояв поваги до інших, відповідний зовнішній вигляд.

3.3.Відповідальність перед суспільством

Працівник суду повинен:

-бути справедливим та неупередженим, виконувати всі свої обов"язки якнайкраще, справедливо та з розумінням своєї суспільної відповідальності;

-з повагою ставитися до громадян, експертів, свідків, адвокатів, прокурорів,суддів та інших працівників, бути терплячим, ввічливим та доброзичливим;

-утримуватися від висловлювань своїх оцінок та коментарів щодо рішень суду.

3.4.Зовнішній вигляд

Працівник суду повинен бути охайним, носити діловий одяг та уникати екстравагантності в зовнішньому вигляді; носити нагрудні прозорі таблички (бейджі) із зазначенням свого імені та посади і називати себе на першу вимогу відвідувачів суду.

3.5. Культура спілкування.

Працівник суду повинен:

-дотримуватися високої культури спілкування з громадянами, учасниками судового процесу, суддями та своїми колегами;

-бути привітним, спілкуватися рівним, спокійним тоном голосу, уникати надмірної жестикуляції;

-не відповідати на образи, звинувачення або критику з боку громадян, учасників судового процесу, інших працівників суду аналогічним чином, або іншими проявами агресії, що принижують честь і гідність людини;

-виховувати в суді звичку вибачатися та вміння приймати вибачення інших з метою залагодження потенційного або наявного конфлікту.

3.6.Конфеденційність інформації.

Працівник суду повинен:

-на першу вимогу надавати інформацію відповідного до закону, правил і вимог, що стосуються суду, в якому він/вона працює;

-вживати заходів для того, щоб убезпечити конфендеційність інформації, яка є в його / її розпорядженні. та добросовісно її використовувати;

-не намагатися отримати несанкціонований доступ до інформації, яку він/вона не уповноважений/на мати .

Обов"язок працівника суду зберігати конфеденційність інформації не обмежений у часі. не пов"язаний з годинами роботи або терміном працевлаштування у суді.

3.7.Розуміння та допомога.

Працівник суду повинен:

-виконувати свої функції, враховуючи рівень знань людини, яка до нього звернулася за допомогою та використовуючи термінологію, яку та особа може зрозуміти;

-допомогти з інформацією стосовно стандартних судових процедур, не надаючи при цьому порад юридичного характеру.

3.8. Послідовність

Працівник суду зобов"язаний завжди поводити себе у спосіб, який би сприяв збереженню та зміцненню довіри громадяну цілісність, неупередженність та ефективність суду.

3.9.Запобігання конфлікту інтересів

3.9.1.Конфлікт інтересів-протиріччя між приватними інтересами публічного службовця та його службовими обов"язками, наявність якого може вплинути на об"єктивність та неупередженність прийняття рішень а також на вчинення чи не вчинення дій в процессі його службової діяльності.

3.9.2.Приватні інтереси-будь які інтереси публічного службовця, обумовлені особистими, родинними, дружніми чи будь-якими іншими позаслужбовими стосунками з іншими особами, в тому числі особості майнові та немайнові інтереси.

3.9.3.Попередження конфлікту інтересів

Працівник суду зобов"язаний:

-уникати будь-яких ситуацій, що можуть спричинити конфлікт інтересів;

-не вдаватися до дій, які можуть бути спрятливими для будь-якої зі сторін у справі або адвокатів, що беруть участь у процесі;

-не використовувати службове становище для отримання особистої вигоди або у приватних інтересах інших осіб.

Працівник суду не повинен:

-впливати або намагатися вплинути на процес розгляду справ суддями;

-допускати, щоб його особисті, сімейні, суспільні або інші відносини впливали на його службову діяльність;

-використовувати службове становище для отримання особистої вигоди або у приватних інтересах інших осіб.

Належне здійснення правосуддя вимагає, щоб працівники суду не використовували свої посади для власної користі.

3.9.4.Працівникам суду забороняється свідомо просувати чи рекомендувати для працевлаштування до суду своїх близьких родичів в обхід установлених процедур.

3.10.Несумісні зовнішні інтереси.

3.10.1.Працівник суду повинен діяти у політично нейтральний спосіб.

Працівнику суду забороняється прямо чи опосередковано отримувати подарунки від юридичних або фізичних осіб:

-за рішення, дії чи бездіяльність в їх інтересах;

-якщо прийняття такого подарунка може спричинити винекнення конфлікту інтересів або створити враження наявності такого конфлікту;

-якщо особа, яка надає подарунок, є підлеглою суб"єкта доброчесної поведінки;

-у разі наявності інших мотивів, які б не виникли, якби особа, яка отримала подарунок, не перебувала на службі.

3.10.2.Працівник суду, який вважає, що його/її намагаються примусити діяти у спосіб, що є незаконним, невідповідним, або неетичним, пов"язаним з недобросовісним керівництвом, або який іншим чином не відповідає положенням цих Правил, повинен негайно повідомити про це відповідному органу або особі, призначеній головою суду.

3.10.3.До подарунків не належвать будь-які блага, які отримує не лише працівник, але також інші суб"єкти, які не є підставою для надання суб"єктом неправомірних вигод чи переваг певним особам і не сприймаються як винагорода за певні дії чи бездіяльність суб"єкта доброчесної поведінки в інтересах інших осіб.

3.10.4.Подарунки визнаються такими, що надані опосередковано, якщо:

-Подарунок отримали особи, які є близькими родичами, суб"єкта доброчесної поведінки, або інші пов"язані з ним фізичні і юридичні особи, якщо суб"єкт доброчесної поведінки знав, або повинен був знати про це;

-Подарунок за згодою, рекомендацією чи іншим аналогічним волевиявленням суб"єкта доброчесної поведінки надано будь-якій іншій фізичній чи юридичній особі.

3.11.Поведінка працівника суду.

поведінка працівника суду поза судом неповинна викликати сумніву в його порядності та чесності або негативно впливати на роботу чи репутацію суду.

Працівник суду повинен уникати сиитуацій, які можуть загрожувати здоров"ю та безпеці колег; уникати спричинення шкоди навколишньому середовищу.

У неробочий час працівник суду повинен поводитися таким чином, щоб не зашкодити гідності своєї професії та довіри громадян до суду.

Розділ 4.Заохочення.

4.1.У разі сумлінного дотримання та виконання цих правил, за результатами щорічної оцінки (атестації), кожен працівник суду може розраховувати на підтримку, відповідні заохочення з боку керівництва, та /чи кар"єрне просування тощо.

Розділ 5.Відповідальність.

5.1.Недобросовісне виконання працівником суду обов"язків, або зловживання наданими правами, з огляду на характер порушення, а також порушення вимог цих Правил можуть бути підставою для дисциплінарної, адміністративної чи кримінальної відповідальності.

Відповідальність настає в межах і порядку, встановлених чинним законодавством.

Розділ 6.Прикінцеві положення.

6.1.Ці Правила є додатковим ресурсом тлумачення посадових обов"язків працівників суду та частиною(доповненням) типових правил внутрішнього трудового розпорядку суду.

6.2.Правила поведінки працівника суду набувають чинності з дати їх затвердження Радою суддів України. Правила доводяться впродовж одного місяця до відома працівників апарату суду, які на час їх затвердження перебувають у трудових правовідносинах.

6.3.Кожен працівник суду повинен ознайомитися з цими Правилами під підпис (додаток №1). Розписка повинна бути передана до кадрової служби для архівування, копія залишається у працівника.