Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Аналіз
обліково-статистичної роботи
в Очаківському міськрайонному суді Миколаївської області за 2020 рік.
Відповідно до Закону України «Про судоустрій та статус суддів» та на виконання основних напрямків роботи в Очаківському міськрайонному суді Миколаївської області проведено аналіз обліково-статистичної роботи за 2020 рік.
Під час проведення вище зазначеного огляду було використано наступні матеріали: план роботи суду на 2020 рік та матеріали за результатами його виконання; нормативно-правові акти, що регулюють питання обліку і реєстрації судових справ та матеріалів; методичні рекомендації щодо проведення огляду даних судової статистики.
Планування роботи Очаківського міськрайонного суду Миколаївської області у 2020 році проводилося на рік і включало в себе сукупність організаційних заходів, перелік питань та завдань, які необхідно виконати та строки їх виконання.
План сформований у відповідності з примірними методичними рекомендаціями щодо їх складання, до якого внесені всі актуальні питання, з них: аналітична робота, підвищення професійного рівня та ділової кваліфікації працівників апарату суду, перевірка роботи провідного спеціаліста з кадрової роботи, обліково-статистична робота, робота із зверненнями громадян, антикорупційне законодавство, робота з кадрами та інше.
Обліково-статистична робота в Очаківському міськрайонному суді Миколаївської області в 2020 році проводилась відповідно до вимог чинного законодавства та нормативно-правових актів.
В номенклатурних справах по виконанню запланованих заходів міститься необхідна документація.
Відповідно до планування проводилися навчання з працівниками апарату суду, де вивчалися: зміни до Закону України «Про державну службу» щодо укладення контракту на державній службі, градація посадових окладів державних службовців, Правила етичної поведінки, Правила внутрішнього трудового розпорядку, Правила поведінки працівника суду, Закон України «Про державну службу», Інструкція з діловодства, Закон України «Про запобігання корупції», перевірявся рівень знань працівників з обліково-статистичної роботи. Відповідальними працівниками проводилися щоквартально навчання відповідно до планування з питань охорони праці, цивільного захисту (пожежної безпеки, надзвичайних ситуацій), військового обліку.
На початку 2021 року у суді за результатами звітного періоду були сформовані Базові показники ефективності діяльності Очаківського міськрайонного суду Миколаївської області, які надіслані для узагальнення до Миколаївського апеляційного суду та розміщені на вебсайті суду.
З 1 січня 2011 року відповідно до Закону України «Про судоустрій та статус суддів», а також Положення про автоматизовану систему документообігу загальних судів, затвердженого Радою суддів України 26.10.2010 року № 30, в суді було впроваджено автоматизовану систему документообігу.
Всі працівники апарату суду та судді користуються автоматизованою системою документообігу Очаківського міськрайонного суду. Кожен з них працює в системі під своїм логіном і паролем, та має право доступу до окремих розділів системи на підставі наказів керівника апарату суду. Тільки керівник апарату суду, заступник керівника апарату суду та головний спеціаліст з ІТ мають право повного доступу до всіх розділів системи.
З 27.02.2012 року державним підприємством «Інформаційні судові системи» в судах України впроваджено промислову версію КП «Д-3».
В цілому програма КП «Д-3» зручна у використанні для працівників апарату суду, з часом стає більш удосконаленою, після впровадження нових версій програми. У працівників, які займаються первинним обліком справ в КП «Д-3», хороші результати використання її в роботі.
Всі справи, що надходили до Очаківського міськрайонного суду у продовж 2020 року, реєструвались та проходили автоматичний розподіл у автоматизованій системі документообігу суду.
Первинний облік документів в Очаківському міськрайонному суді Миколаївської області ведеться у відповідності до вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах та Положення про автоматизовану систему документообігу загальних судів.
Апарат суду в 2020 році був забезпечений спеціалістами зі здійснення первинного обліку.
В суді організацією первинного обліку займаються:
Дані обліку відображаються у обліково-статистичних картках відповідно до руху справи та алфавітних покажчиках, реєстрах судових справ і матеріалів, переданих на розгляд головуючим суддям, в журналах розгляду судових справ і матеріалів.
Організовують і здійснюють контроль за достовірністю, об’єктивністю та цілісністю подання статистичної інформації про роботу суду - керівник апарату суду та голова суду.
Відповідальними особами за складання статистичних звітів в Очаківському міськрайонному суді Миколаївської області є: керівник апарату суду, заступник керівника апарату суду та помічник голови суду.
Складанням звітності про стан здійснення правосуддя займається помічник голови суду (має вищу юридичну освіту ступеня бакалавра).
Крім того, ці працівники мають значний досвід роботи, оскільки працюють у суді тривалий час.
Обов’язки по заповненню (в електронному вигляді) карток на осіб в КП «Д-3», стосовно яких судом розглянуто кримінальну справу (кримінальне провадження), покладено на помічників суддів, секретаря судового засідання з виконанням обов’язків старшого секретаря суду. Керівник апарату суду контролює своєчасність підписання цих карток ЕЦП суддею.
5 .Складання звітів за 2020 рік про стан здійснення правосуддя судом.
У статистичних звітах Очаківського міськрайонного суду Миколаївської області відображається достовірна інформація про загальні дані роботи суду, які подаються своєчасно до ТУ ДСА України в Миколаївській області згідно складеного графіка.
Статистична звітність за 2020 рік складається у відповідності до Інструкції
щодо подання і заповнення форм звітності про розгляд апеляційними та місцевими (крім господарських) судами судових справ і матеріалів, Методичними рекомендаціями щодо заповнення форм звітності та внесення в ручному режимі в КП «Д-3».
Висновок.
Основними причинами недоліків в роботі є недостатнє вивчення змін до чинного законодавства працівниками апарату суду, відповідних інструкцій, якими повинні керуватися працівники апарату суду, які відповідають за первинний облік, втілення на практиці пред’явлених сьогоденням вимог щодо впровадження та розповсюдження інформаційних технологій в діяльності суду, що потребує від співробітників апарату суду не тільки фахових знань у галузі юриспруденції, але й належної підготовки в роботі з комп’ютерною технікою.
З метою недопущення в подальшій роботі помилок та недоліків при веденні первинного обліку необхідно:
Заступник керівника апарату суду Н.Г.Загреба