Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ОЧАКІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
57508, Миколаївська область, м. Очаків, вул. Лоцманська, 44, факс: (05154) 2-20-18 /e-mail:inbox@oc.mk.court.gov.ua
Письмові пропозиції
щодо оптимізації судів відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів»
До Очаківського міськрайонного суду Миколаївської області надійшов лист із пропозиціями ДСА України щодо оптимізації судів. Запропоновано об'єднання Очаківського міськрайонного суду, Березанського районного суду та Миколаївського районного суду м.Миколаєва в Миколаївський окружний суд. Збори суддів Очаківського міськрайонного суду Миколаївської області обговорили вищевказані пропозиції і пропонують врахувати наступне.
Ми вважаємо, що оптимізація має проводитися після оцінки можливих ризиків.
По-перше, має відбутися перехід до електронного правосуддя, що дало б змогу подавати позов, брати участь у розгляді справ та отримувати документи електронними засобами. По-друге, варто було б розширити способи позасудового врегулювання спорів. Крім цього, спростити певні процедури, переглянути перелік категорій спорів, які вирішують суди.
Якщо ліквідаційний процес розпочнеться без попередньої підготовки і замість кількох судів, розташованих на чималій відстані один від одного, створюватиметься єдиний — Миколаївський окружний суд, то доступ до правосуддя, швидше за все, обмежиться. Адже між судами, які планується об’єднати відсутнє належне транспортне сполучення. До того ж в Очаківському районі є декілька сіл, які розташовані на Кінбурнському півострові, прибути з якого до м.Очакова можливо тільки на катері через Дпіпровсько-Бузький лиман.
Недоречною є пропозиція об'єднання вищезазначених судів, оскільки специфікою Очаківського міськрайонного суду є розташування на його території Очаківського відділу Миколаївської місцевої прокуратури №1, Очаківського відділу поліції Головного Управління національної поліції в Миколаївській області, ТОВ «Порт «Очаків», 4 військових частини, відділу прикордонної служби «Очаків» Херсонського прикордонного загону Азово-Чорноморського регіонального управління Державної прикордонної служби України, Очаківської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області.
При зверненні до суду з будь-якими клопотаннями та справами державних органів, постає питання щодо підслідності та підвідомчості вказаних справ.
Зважаючи на сказане об'єднання Очаківського міськрайонного суду, Березанського районного суду та Миколаївського районного суду м.Миколаєва в Миколаївський окружний суд не тільки не забезпечить оптимізації, а знищить систему, оскільки в одному суді може бути тільки одна система реєстрації справ та матеріалів. Суди територіально знаходяться в різних населених пунктах Миколаївської області, передача справ від одного до іншого можлива буде не більше 1 разу на день, а як будуть вирішуватися справи, які підлягають негайному розгляду (встановлення факту смерті або народження на окупованій території, вирішення відводів, розгляд справ про адміністративні правопорушення протягом доби)?
Значні організаційні складнощі будуть пов'язані з забезпеченням реалізації вимог КПК щодо розгляду кримінальних проваджень колегією суддів, які фактично знаходяться в різних судах. Зазначене призведе лише до переїзду судді з одного приміщення до іншого за рахунок втрати процесуального часу для розгляду інших справ. І як наслідок – порушення засади розумних строків, перешкоджання здійсненню правосуддя та доступу до нього.
Виникають питання, наприклад: як і де у існуючих приміщеннях будуть обладнані нові місця для роботи суддів, які мають приїжджати (місце для ознайомлення та роботи зі справою, нарадча кімната тощо)? Як оперативно провести збори суддів у разі необхідності?
Не вбачається від запропонованих змін і оптимізації видатків державного бюджету на утриманнях нових суддів, адже їх фактична чисельність буде відповідати існуючій штатній чисельності.
Наприкінці вважаємо за доцільне зазначити, що процес об'єднання судів має корелювати адміністративно-територіальній реформі, а не відбуватися автономно, фактично руйнуючи судову систему, яка на цей час є абсолютно дієвою, доступною та зрозумілою для людей.
За таких обставин, доцільніше було б об’єднати Очаківський міськрайонний суд та Березанський районний суд та створити єдиний Очаківський окружний суд Миколаївської області з відповідною кількістю суддів – 10 суддів, без втрат суддівського корпусу.
Отже, проблема підвищення ефективності судочинства в Україні була й залишається актуальною, адже якість роботи судових органів формує ставлення людей до держави, свідчить про здатність її захищати інтереси громадян, правомірно застосовуючи силу закону з дотриманням принципу справедливості. Водночас рівень судочинства формує відповідний імідж України на міжнародній арені.
За дорученням зборів суддів
Очаківського міськрайонного суду
Миколаївської області Л.І.Казанлі